Minden világverseny után nyilvánosságra hozza az osztály az esemény statisztikáját, ez most sem volt másképp az EB után.
foto: Emilio Santinelli
Mint tudjuk az idei EB számunkra is az egyik legjobban várt esemény volt, hiszen 6 magyar csapat nevezett. Sajnos csak 5 egység jutott el a versenyig, mert a Breitner - Székely páros tagjai inkább dolgozni mentek.
Szóval rég nem látott nagy magyar küldöttség képviselte hazánkat. Név szerint: Petrányi - Nyári, Kreskai - Kreskai, Pfeningberger - Gerlits, Mendele - Skoumal, Diószegi - Jankovics párosok.
És ami a magyar statisztikát illeti:
Hajók:
2db Nacra Evo, 1 db Nacra Infusion MK3, 1 db Nacra Infusion MK2, 1 db Exploder Scorpio
legkönnyebb: 178,5 kg legnehezebb: 187,0 kg
Vitorlák: 4 decksweeper 1 hagyományos
Legénység súly: legkönnyebb: 142,0 kg legnehezebb: 180,0 kg
Ami a verseny statisztikát illeti:
- 14 európai ország és 4 Európán kívűl ország versenyzői indultak
AUT1, BEL2, DEN1, ESP2, EST1, FIN2, FRA12, GBR5, GER16, HUN5, ITA21, NED10, POL1, SWE5
ARG4, AUS4, CHI1, USA3,
Súly alapján 16db 150kg alatti legénység volt, és 2 egység 180 kg felett, 170-180 kg között 10 egység volt.
A legkönnyebb 3 egység: 120kg/136kg/139kg volt, míg a legnehezebb 3: 189kg/180kg/179kg
- hajók: összesen 9 fajta hajóval indultak a versenyzők, a legtöbb Nacra (24db) és Goodall (18db) volt, de pontos típus alapján a Scorpio és Edge képviselte magát 15-15 egységgel.
15 db Exploder Scorpio
15 db Windrush Edge
13 db Nacra Evolution
11 db Nacra Infusion
10 db Goodall Akkura
8 db Goodal C2
6 db Cirrus R2
5 db Hobie Cat Wild Cat
1 db Cirrus 901
A legnehezebb hajó 189 kg volt, míg a legkönnyebb 176 kg.
Az első 10-ben volt Evolution, Akkura, Scorpio, C2, Edge, volt 144 kg-os és 167 kg legénység is, viszont mind decksweeper vitorlát használt, akárcsak a mezőny 99%-a.
Csatolom a részletes statisztikát mazsolázzátok.